Tudjuk, hogy a művészet nem tanítható, ezért a művésztanár szerepe nézetem szerint az, hogy az odavezető utat megmutassa, saját példájával erősítse diákjai hitét, elhivatottságát. Ha végzős diákjaim ugyanolyan érdeklődők, kreatívak tudnak maradni, mint amilyennek megismertem őket, teljesen mindegy, hogy a szobrászat mely területén tevékenykednek, akkor elértem célomat. (Lakatos Pál Sándor)

A tantárgy célja a szobrász szakos diákok plasztikai kultúrájának szélesítése, a formai elemek és a téri viszonyok tudatos használatának elősegítése. Bevezetést nyújt a háromdimenziós plasztikai tervezésben használatos tárgyi és anatómiai elemek formavilágába és azok megmintázásának lehetőségeibe. A szobrász műteremgyakorlat az általános tapasztalati tudás fejlesztése, mindazoknak az elméleti és gyakorlati ismereteknek az átadása, melyek képessé teszik a tanulót térbeli alkotások létrehozására. Képes önállóan, kreatív módon megoldani feladatokat, használni a szobrászat hagyományos és új anyagait (agyag, kő, fa, fém, gipsz, stb.) és eljárásait (mintázás, faragás, öntés) a szobrászati műfajok terén (érem, dombormű, portré, figura, stb.) Célja továbbá olyan fejlett formakultúra, plasztikai ismeret, technikai tudás átadása, amely felkészít a művészi igényű alkotómunkára, és a továbbtanulásra.

Továbbtanulás: A művészeti egyetemek ( MKE, PTE MK, AMI Sopron) szobrász, szobrász-restaurátor formatervező, építész, belsőépítész szakjain.

Akik nem tanulnak  tovább, azok díszítőszobrászi kivitelező műhelyekben, színházi vagy filmgyári díszletszobrászként, illetve más művészeti vagy kreativitást igénylő területen  tudnak elhelyezkedni.

TOP